22.01.2017
Скачати в інших форматах:

Олександер Домбровський

Нарис історії українського євангельсько-реформованого руху

СВІТЛИНИ З ЖИТТЯ І ПРАЦІ УЄРРуху

На жаль, упорядники Нарису Історії УЄРРуху мали тільки малий і принагідний вибір фотографій з життя і праці цього Руху, їхні апелі до українського євангельсько-реформованого загалу в цій справі не все мали задовільний відгук. Отже тут поміщено те, що можна було роздобути. Однак хочемо тут зазначити, що заці­кавлені особи, чи майбутні історики, будуть могли ще знайти чи­мале число фотографій в українській євангельсько-реформованій пресі, що видавалася в Північній Америці та в Західній Україні, а також у книжках: Л. Биковський: “Василь Кузів”, І. Пасічник: “Український Відділ при Теологічній Семінарії в Блумфільді” і М. Сопінки: “По стопах Христа”.


УЄРРух у Канаді

Родина пастора Івана Бодруґа. Світлина зроблена на фармі в Онтаріо 1928 р. У першому ряді зліва тесть паст. І. Бодруга — Олекса Бачинський зі своєю дружиною, а далі дочка паст. І. Бодруґа — Марія, його дружина Ольга і він сам. У другому ряді зліва сини Ярослав, Нестор і Едвард. Двох його дочок — Лідії та Олесі не має на цій світлині.

Зліва перший церковний будинок УНПЦеркви в Канаді побудований на розі вулиць Причард і МакГрегор у Вінніпегу, Ман. Пізніше побіч нього був побудований другий більший церковний будинок, який ми тут бачимо, а в першому будинку містилася друкарня.

Паст. Іван Данильчук зі своєю дружиною.

Паст. Г. Тимчук зі своєю родиною в 1914 році. Жив тоді в Етельберті, Ман.

 



1-                    ШИЙ       РЯД: Зліва сидить на землі п’ять студентів веґревільської приватної присвітерської школи: 1. Ми­хайло Пухкий, 2. Теодор Періх, 3. Іван Орчук, 4. Іван Верхомин, 5. Василь Орчук. Перед ними лежить на траві Семен Гура, диригент церковного хору; біля нього сидить на землі пастор А. М. Залізняк, місцевий душпастир і вчитель. Біля нього сидить суперінтендент місій Rev. Wm. Simons і знову чотири студенти тої самої школи: перший — Василь Франчук, другий Іван Рурик, третій Ілія Порайко і Дмитро Никифорук. Ліворуч від нього, в кінці ряду сидять двоє малих дітей пастора Андрія Вільчинського. Спереду останньо згаданих студентів сидять діти пастора А. М. Залізняка.

2-                ГИЙ          РЯД: Тут на кріслах сидять делегати й гості: Перша зліва є мама покійного пастора Иосифа Чернявського, замордованого католицьким фанатиком у Гудеве, Саск. 2. Учителька школи Miss E. Stuart, 3. учи­телька Miss МсКіе, 4. з дитиною на руках дружина паст. Ілії Евстафієвича, 5. дияконка Miss Lang, 6. Mrs. Alexander Brown, дружина доктора Бравна, 7. Mrs. G. R. lang, дружина Д-ра G. R. Lang’a, convener’a Пресві­тери, 8. Mrs. D. G. MacQueen, дружина модератора Альбертійського Синоду, Д-ра В. G. MacQueen, 9. Mrs. R.

H.    McPherson, дружина секретаря Пресвітери, паст. R. H. Pherson, 10. Емілія Плав’юк, дружина паст. Володи­мира Плав’юка, 11. А. Вільчинська, дружина паст. А. Вільчинського, 12. Анна Залізняк, дружина паст. А. М. За­лізняка, 13. Дві сестри (студентки) Стася й Настуня Мельниківни.

3-              ТІЙ  РЯД: 1. Делегатка П. Федорова, 2. Микола Чернявський, брат замордованого паст. Чернявського, 3. Григорій Винничук, 4. Микола Харук, 5. Іван Томашевський, 6. паст. Д. Вітюк, 7. паст. Андрій Вільчинський, 8. паст. Василь Кузів, 9. паст. Д-р Александер Бравн, модератор Пресвітерії, 10. паст. Д-р D. G. MacQueen, модератор Синоду, 11. паст. R. Н. McPherson, секретар Пресвітерії, 12. паст. Володимир Плав’юк, 13. паст. Ілія Евстафієвич, 14. делегатка Марія Харук, 15. делегатка Н. Симотюк, 16. делегатка П. Мельник, 17. Софія Харук, 18. К. Томашевська.

4-                  ТИЙ         РЯД: Паст. G. R. Lang, convener, 2. делегат Н. Тащук, 3. делегат Петро Зварич, 4. паст. Іван Данильчук, 5. делегат Федір Вінничук, 6. дел. Йосиф Яни шевський, 7. дел. Д. Шерстянка.

5-                  ТИЙ         РЯД: Делегат В. Ільків, 2. Василь Фербей, 3. Никола Симотюк, 4. Михайло Чернявський, брат замордованого пастора, 5. дел. Василь Федун, бувший перший посол до Альбертійського Парляменту, 6. Павло Рудик, 7. Василь Драпак, 8. дел. Павло Федорків, 9. Іван Мельник, 10. Василь Чернявський, батько замордо­ваного паст. Чернявського, 11. дел. Андрій Зварич, 12. Григорій Кордовський, 13. Стефан Юрчак, 14. Василь Романюк, 15. Н. Ілюк.


Конференція українських проповідників у Вінніпезі 1916 p. (“К. Ранок”, ч. 806 з 1954 р).

1 ШИЙ РЯД: зліва М. Залізняк, А. Максимчук, В. Пиндиковськлй.

2-           ИЙ    РЯД: зліва Д. Рошко, Ю. Попель, В. Купчинський, Д-р О, Сушко, 3. Бичинський, І. Бодруґ, П. Рудик (делегат), дияконка Марія Кохалик, 1. Глова, Є. Періг. В. Нагірний (делегат), О. Вівчар (делегат).

3-             ТІЙ  РЯД: І. Шовкеник (делегат), Г. Тимчук, П. Томський (делегат), М. П. Березинський, А. Вільчинський, П. Крат, І. Коцан, І. Данильчук, Петро Угринюк, І. Григораш, Т. Бай, В. С. Плав’юк, М. Гутний і І. Євстафіевич-Юстас.


Визначний український і світський єван­гельський діяч в Едмонтоні — Павло Д. Рудик зі своєю дружиною. Світлина з

1931   року.

Українська Пресвітерська Громада в Мусідорі, Альберта, в 1915 р. Праворуч сидить проп. М. Залізняк.

Місце нового поховання замордованого греко-католицьким фанатиком проп. Йосифа Чернявського, якого тлінні останки перевезено зі Саскачевану до його родинної околиці, до Коломиї-Січ в Альберті біля м. Вегревил 9 серпня 1914 р.

 

Паст. А. Баб’юк у 66-му році життя. Проповідник М. Залізняк у 1913 р.

 

На згарищі спаленої противниками УЄРРуху першої церковці в Горліц, Саск. (З альбому Н. П. Левчука в Канорі, Саск.)

 

Спільний обід по Богослужению біля нової Української Пресвітерської Церкви в Горліц. На дальшому тлі видно могили українських євангельських піонерів в Горліц. (З альбому Н. П. Левчука в Канорі, Саск.)

 

 

Друга Конференція Незалежної УЄЦеркви в Канаді в ґорліц 20 вересня 1942 р. Між учасниками сидять пастори П. Крат і О. Корсаков.

Фотографія, зроблена у вересні 1917 p., з приводу приїзду до Канори паст. 3. Бичинського (сидить спереду між своїми дітьми), де він був обняв місце завідувача місцевої бурси.

 

Святкування сорокліття євангельсько-реформованої праці між українцями в Канаді, у Канорі 2-го липня 1944 р. Між проповідниками, які сидять, видно пастора І. Григораша й інших гостей-проповідників.

 

Відкриття Української Злученої Церкви в Сван Плейні, Саск., 27 червня 1937 р. Між учасниками сидять місцевий пастор І. Григораш і пастори Г. Тимчук, 1. Р.-Ковалевич і Д-р Николс, представник Пресвітерії.

 

 

Паст. І. Григораш зо своєю дружиною    Паст. І. Яцентій.

Броніславою й двома дітьми.

Після Богослужения в Глен Елдер, Саск. в 1956 р. Спереду посередині видно приклонених пасторів І. Р.-Ковалевича і В. Вінявського.

 

Перша Конференція УЄО в днях 14-16 серпня 1925 р. в Райні, Саск. Між учасниками видно спереду між іншими пасторів 3. Бичинського і В. Кузіва.

Родина піонера УЄРРуху в Райні, Саск. — Івана Шовкеника.

 

І. Шовкеник показує пасторам В. Кузіву і І. Р.-Ковалевичеві свій лан канадійської пшениці.

Світлина, зроблена 1940 року після відкриття цієї новозбудованої церковці в Пайн Ривері, Ман.


Після Богослужения в церкві в Гарлянді, Ман. в 1956 р. Спереду сидять пастори: Михайло Жук, І. Р.-Ковалевич і В. Вінявський.

Після Богослужения в Українській Злученій Церкві в Росбурні, Ман. 1956 р. Між учасниками видно пасторів І. Р.-Ковалевича і В. Вінявського.

Похорон сина паст. Г. Тимчука — Івана в Етельберті, Ман., 31 липня 1940 р.

 

Манітобська Колегія й Богословська Семінарія у Вінніпегу, де вчилися пастори І. Бодруг, І. Глова, В. Купчииський, І. Р.-Ковалевич і багато інших наших діячів. Через цю високу школу перейшли сотки українців у 20 столітті. УЄРРух і наші поселенці в Канаді багато завдячують цій школі.


Відкриття пам’ятника Т. Шевченкові у Вінніпегу 8-9 липня 1961 p., в якому брала участь і делегація УЄО в ПА.

Паст. О. Максимчук у 1916 р.        Шлюбна фотографія

паст. І. Р.-Ковалевича і його дружини.

 

Паст. Юрій Попель у 1915 р.  Визначний піонер УЄРРуху в Канаді

Український методистський пастор Терентій Ганочко пра­цював в Альберті.

Український євангельський діяч Филимон Леськів із Саскачевану, який дописував до української євангельсько-реформованої преси, а також у 1953 р. видав свою книжку: “Піонерське життя в Ка­наді”.

Василь Овчар із своєю дружиною Меланіею з околиць Канори, Саск.

 

Український методистський пастор Д. Понич із своєю дружиною й п’ятьма синами. Світлина зроблена 1935 р. в Едмонтоні, Альберта.

Українська Пресвітерська Церква у Форт Віліямі, Онт., де був проповідником В. Пиндиковський, швагер паст. І. Бодруга. Світлина зроблена 29 липня 1914 р.


Паст. П. Крат зо своїми учнями Народнього Університету в Торонті 1918 р.


Хор при Злученій Українській Церкві в Торонті, де диригентом був Павло Сич, а проповідником Церкви — І. Р.-Ковалевич. Світлина з

Українські євангельські проповідники на своєму З’їзді в Торонті. Світлина зроблена 25 грудня 1928 р. Зліва направо пастори О. Бачинський, Д. Шумило, Л. Стандрет, П. Крат, і. Данильчук, Й. Корсаков і І. Бодруґ.

1932                                                                                         р.

Учасники відкриття новопобудованого церковного будинку Укр. Пресвітерської Громади в Гамільтоні, що відбулося 22 травня 1960 року.

Члени й гості Богослужения з нагоди 25-го ювілею існування УЄРЦеркви в Торонті, що відбулося 23 квітня 1972 р. Друга в першому ряді сидить дружина паст. П. Крата — Софія, а далі паст. В. Боровський, евангелист Михайло Козак, а біля нього оперовий співак — Петро Черняк, який зо своєю дружиною, також оперовою співачкою — Іраїдою (друга з правої сторони в другому ряді) багато допомагали цій церковній Громаді своїми музично-співацькими

талантами.


Учасники Богослужения, що відбулося з нагоди Собору УЄО 27 вересня 1970 р в. Українській Пресвітерській Церкві в Ошаві, Онт.


Проповідники, які брали участь у Соборі УЄО 22-26 серпня 1947 р. в Торонті з нагоди 25-ліття існування УЄО. Зліва В. Боровський, Л. Стандрет, І. Яцентій, Д. Галенда, І. Бодруґ, І. Р.-Ковалевич, П. Крат і Л. Бучак.

Після Соборового Богослужения УЄО в Укр. Пресвітерській Церкві 6 вересня 19Ь4 р. в Торонті. У другому ряді зліва починаючи, сидять пастори: М. Фесенко, В. Кучер, В. Боровськии, евангелист М. Козак, паст. І. Яцентій, добр. Во­лодимир Багрій, паст. І. Р.-Ковалевич, паст. В. Кустодович і історик Д-р О. Домбровський.


Будинок Укр. Пресв. Церкви в Гамільтоні, Онт., що був побудований там за пасторування паст. Л. Бучака.

Учасники Собору УЄО, що відбувся від 31 серпня до 2 вересня 1957 року

в Гамільтоні.

Делегати УЄО на відслоненні пам’ятника Т. Шевченкові в Буенос-Айресі, Аргентина, що відбулося 5 грудня 1971 р. Зліва паст. І. Р.-Ковалевич, адвокат Андрій Козак зо своїм батьком — евангелистом — Михайлом Козаком, усі з Канади.

Паст. П. Крат зо своєю дружиною Софією й дочками.


УЄРРух у США

Українська Пресвітерська Церква Петра й Павла в Ньюарку. Перший будинок.

Паст. В. Кузів посередині Першої Укр. Пресв. Церкви в Ньюарку, Н.Дж. Світлина з 1925 р. Образи з новозаповітніми подіями подарував Іван Плішко.


Закладання наріжного каменя під Першу Українську Пресвітерську Церкву Петра й Павла 1910 р. в Ньюарку, Н. Дж., Паст. В. Кузів ( + ) в епітрахилі. Збудована церква була посвячена 9-го квітня 1911-го року.


Жіноче Допомогове Сестрицтво при Українській Пресвітерській Церкві в Ньюарку, Н.Дж., 1910 року.

Церковний Провід Укр. Пресв. Церкви в Ньюарку, Н.Дж., 1912 р. ПЕРШИЙ РЯД ЗЛІВА: Іван Паньків, Антін Печений, Данило Воловіна, паст. В. Кузів, Тимко Рудий, особа невідома і Дмитро Попіль.

ЗАДНІЙ РЯД ЗЛІВА: Михайло Рудий, особа невідома, Кость Яцентій, Гри­горій Романків, Іван Тарнавський, Дмитро Соловей і хтось ближче невідомий.

Тут бачимо молодь, що вперше приступила до Причастя в 1924 р. Сидять зліва: Марія Печена, Софія Гарцула, паст. І. Коцан, Анна Руда й Анна Драган. Стоять зліва: Андрій Варницький, Яким Коцан, Едвард Воловіна, Антін

Романків і Іван Попіль.

 

ИГУ'ДиЗ

щрі X f ’ '•.Р> / ^ 0Ш

ЙЙЙтс

і Г 1

mwmft

Sfr ^

 

Ukrainian PresвуTSR/an сно/в A/ovarK N.J.  \ 11»

Хор Української Пресвітерської Церкви в Ньюарку 1926 р. Посередині сидить диригент Григорій Романків.

Молодь Української Пресвітерської Церкви в Ньюарку, що приступила вперше до Причастя 1927 року. Посередині сидить паст. В. Кузів.

 

Церковна Рада і Будівельний Комітет Укр. Пресв. Церкви в Ірвінґтоні в грудні 1948 р. Сидять зліва: П. Ковальчук, Соня Варницька-Ріґен, паст. В. Кузів, Софія Салюк і Лев Герман. Стоять зліва: Василь Горбач, Тимко Рудий, І.

Пасічник і В. Багрій.


Недільна Школа при Укр. Пресв. Церкві в Ньюарку перед 1918- тим роком. Ліворуч під прапором стоїть паст. В. Кузів, а право­руч — Д-р Давид Лоск (чех), завідувач Місійного Заряду при Ньюаркській Пресвітери.


Паст. Л. Стандрет,

Адвокат д-р Віктор Боровський, член Головної Управи УЄО в ПА та один із основників Союзу Українських Аме­риканських Адвокатів і перший пре­зидент цієї організації.

І. Пасічник. Вчився в Блумфільдській Колегії й Семінарії. Діяльний член Укр. Пресв. Церкви в Ньюарку-Ірвінґтоні, співробітник укр. єв. преси й автор книжки “Український Відділ при Теологічній Семінарії в Блумфільді”.

Паст. Д-р О. Куман. Був пастором шість років в Укр. Пресв. Церкві в Ньюарку, а пізніше був професором в Альфред Університеті в Нью Ам­стердамі, Н.Й. і інших місцевостях.

 

Будинок колишньої приватної школи при Либерті вулиці в Блумфільді, збудований у початках 19-го століття, опісля Богослов­ська Семінарія закупила його на бурсу для студентів. По пра­вому боці переважно жили укр. студенти, а по лівому боці мешкав паст, В. Кузів зі своєю родиною. На другому поверсі справа жив Д-р JI. Цегельський.

Будинок Блумфільдської Колегії та Семінарії, де був і Український Відділ.

 


Паст. В. Кузів, ініціятор і професор Українського Відділу ери Богослов­ській Семінарії й Колегії в Блумфільді.

Д-р Генрі Вебер,, президент Бого­словської Семінарії й Колегії в Блум­фільді. Він був великим приятелем українських студентів і українського народу. Походив з німців.


Дияконіса Марія Сопінка по закінченні Д.р л. Цегельський, професор УкраБібл. семінару в Нью Йорку 1932 р. їнського Відділу в Блумфільдській Бо­гословській Семінарії й Колегії.


Українські студенти Богословської Семінарії й Колегії в Блумфільді 1921 року.

У першому ряді сидять зліва: проф. Ф. Ковач, проф. Микола Гаєвський з Києва, Д-р Ф. Физмер, Д-р Г. Вебер, професор італієць, проф. Ф. Целер і проф. Дж. Дикович (мадяр).


Українські студенти в Блумфільдській Семінарії й Колегії 1922 року. Другий з борідкою у першому ряді Д-р Персиваль Конде, англієць з Канади, студент в Українському Відділі, де він учився української мови, а згодом перекладав українських письменників на англійську мову. Далі другий паст. В. Кузів, третій Д-р Осип Назару к, гість, який тоді відвідав Український Відділ; п’ятий Д-р Г. Вебер, шостий паст. І. Коцан. Про решту осіб можна знайти пояснення в книжці 1. Пасічника “Укр. Відділ при Теологічній Семінарії в Блумфільді”,

Паст. В. Кузів зі своєю родиною. Світлина зроблена в початках 1918 р.

стор. 35.


Українські студенти в Блумфільді в 1925 році зі своїми професорами. У першому ряді зліва сидить Д-р Л.

Цегельськии.


Перший Собор УЄО в ПА, що відбувся 14-16 березня 1922 р. в м. Рочестері, Н. Й.

ГОРІШНІЙ РЯД (читай зліва направо): Проп. Іван Саластин — тоді в Рочестер, Н. Й.; Семен Ґура, диригент хору — тоді в Ошаві, Онт.; паст. М. П. Березинський; паст. В. Купчинський; Д-р В. Лоса (чех) з Пітсбурґу, Па.; Шоста і сьома особи ближче невідомі; паст. Ілія М. Глова з Едмонтону; паст. Іван Ьодруґ— тоді в Монтреалі, Квеб.; студент богословія — Іван Робертс-Ковалевич; паст. Олекса Нижанківський, — тоді в Гартфорд, Конн.; паст. Лев Бучак, — тоді в Торонто, Онт., Канада; паст. П. Крат.

СЕРЕДНІЙ РЯД: Пані Коритко з дитиною, Рочестер, Н. Й.; паст. Й. Й. Валентійчук з Пітсбурґу, Па.; дияконка Марія Сопінка з Пітсбурґу, Па.; бр. Романів, кольпортер Святого Письма в Детройті, Міч.; паст. М. Паюк, тоді ще студент в Гартфорді, Конн.; дияконка Марія Бучакова з Корецьких; американець, прізвище нам не знане; паст. Іван Яцентій, Пассаїк, Н. Дж.; бр. Петро Галенда, кольпортер Святого Письма з Мекиз Рокс, Па.; паст. Іван Коцан, тоді в Ньюарку, Н.Дж.; паст. Теодор Галенда, тоді на Пітсбуржчині; паст. Василь Кузів, тоді професор в Блумфільдській Семінарії; паст. Зенон Бичинський, редактор “Канадійського Ранку ; бр. Ол. Шумський, старший брат Укр. Пресвітерської Церкви в Ньюарку, Н.Дж.; паст. Дмитро Галенда з Пітсбурґу, Па.; дияконка Марія Дацко з Пітсбурґу, Па.; жінка поруч неї не знана.

ПЕРШИЙ РЯД: с. Саластинова, паст. Вандорен, в церкві якого відбувався Собор, паст. Дж. М. Шейвер, тоді в Форт Вільям, Онт., Д-р В. Д. Лоск, суперінтендеят в Ньюарку, Н. Дж.; Д-р Дж. А. Гонтер з Тюлон, Ман.; далі сидить двох американських про­повідників, а ще далі один канадійський пастор — прізвища усіх трьох незнані; Д-р Колин Йонґ, суперінтендент неанглосакських місій в Пресвітерській Церкві Канади; остання — с. Галенда з Пітсбурґу, Па.


Вакаційна Біблійна Школа для дітей при Укр. Пресв. Церкві в Пітсбургу, Па., 1923 р.


Паст. 3. Бичинський зі своєю родиною.

 

Українські студенти, що приїхали з Української Господарської Академії в Подєбрадах, Чехо- Словаччина, на науку до Богословської Семінарії в Блумфільді. Сидять зліва М. Фесенко, справа О. Куман. Стоять зліва: Йосиф Луцієико, Гри­горій Онищенко, Ю. Фрусевич і Петро Журавецький.


Члени й гості УЄРГромади в Детройті після різдвяного Богослужения в каплиці Вестмінстерської Пресвітерської Церкви 1954 р.


Проф. Д-р Василь Галич у 1969 році.

Паст. Д-р В, Купчинський Портрет роботи І. Кучмака з 1936 року.

Паст. М. В. Паюк із своєю дружиною, Паст. О. Нижанківський із своєю сином і свояком Іваном Кустодовичем                                                      дружиною 1920 року,

у Детройті в 1926 p., де він з паст. О.

Нижанківським пробував організувати Українську Пресвітерську Громаду.


Учасники Богослужения, яке відбулося з нагоди Субору УЄО в ПА 4-го вересня 1955 р. в Детройті, Міш. У першому ряді зліва укр. баптистський пастор Никодим Лукіянчук, а далі пастори Л. Бучак, Йосип Валентійчук, І. Р.-Ковалевич, В. Кузів, В. Боров-

ський, Д. Галенда, Т. Галенда і добр. Іван Петращук.


Член УЄРЦеркви в Детройті Карло Березюк з Коломиї, колишній вояк Укр. Галицької Армії.

Учасники Богослужения, що відбуло­ся в Пресвітерській Церкві при Нью- Йорк Евеию з нагоди відкриття па­м’ятника Т. Шевченкові у Вашингтоні дня 27-го червня 1964 р. У першому ряді зліва Василь Авраменко, а посе­редині пастор Іван Яцентій.

Представник УЄО в ПА — паст. В. Боровський молиться на кінцевій це­ремонії відкриття пам’ятника Т. Шев­ченкові дня 22 травня 1965 р.


Група прихильників УЄРРуху в Детройті з паст. М. В. Паюком у 1926 році.


УЄРРух у Західній Україні

Піонер УЄРРуху в Галичині адвокат Д-р Р. Морозович з Городенки у своїй

канцелярії 1917 року.

Піонер УЄРРуху в Галичині Роман Кваснюк з с. Молодятина зо своєю дружи­ною, дочкою, зятем і двома внуками.

Після укр. ев. Богослужения перед німецькою Євангельською Церквою в Коломиї 1926 року. 1. Паст. И. Валентійчук з Америки, 2. дияконка Марія Бучак, 3. паст. Лев Бучак, 4. паст. Павло Крат, 5. Д-р С. Біч з Америки (наліво від паст. П. Крата), 6. Д-р Адольф Келлер із Швайцарії, 7. Д-р Ганс Кох з Відня, 8. паст. Павло Роєр, сеньйор реформованих німців в Галичині, сам швайцарець. Ліворуч від нього паст. Володимир Федів, 9. Д-р Роман Морозович з Городенки, 10. паст. Василь Кузів.

Перед парафіяльним будинком німецької Євангельської Церк­ви на Баґінсберґу, зліва паст. Яків Жак з Німеччини, паст. В. Федів і німецький пастор Вайдауер з Коломиї.



Дияконка М. Бучак перед ха­тою, в якій вона й її чоловік жили в Молодятині.

Пастори П. Крат і В. Федів перед до­мом паст. В. Федіва в Коломиї 1926 р.


Піонер УЄРРуху в Галичині паст. В. Федів з Коломиї на тлі німецької Євангельської Церкви на Багінсбергу, передмістю Коломиї.


Після особливого Богослужения в с. Підгайчивах біля Коломиї 1928 року в присутності чужих гостей. Між ними видно Д-ра А. Келлера зо Швайцарії й сеньйора Павла Росра.


Христос: усіж ви opst».

, 8 івйвбй* sac.

Після Богослужения 19 серпня 1931 р. в УЄРЦеркві в Молодятині. Зліва пастори: Ярослав Гаванський, Дмитро Хом’як, П. Крат, В. Демчишин, М. Жураковський і П. Яремко.

Федір Сташинський, що відіграв сум­ну ролю в роботі УЄРРуху в Західній Україні. На цій світлині подарованій ним пасторові В. Кузіву, який його приняв до місійної праці, він 31-го листопада 1925 р. на відворотній сто­роні цієї фотографії написав: “На спомин від многогрішного Федора Сташинського”. Отже він був свідо­мий того, що він робив брудну робо­ту, але інші про те й не догадувалися. Це аж тепер вийшло наверх.

Конференція Проводу УЄРЦеркви 1932 року в с. Воскресінцях біля Коломиї.

 

>4V;

Членкині УЄРГромади в с. Воскресінцях 1931 р.


Проп. В. Боровський з дітьми Недільної Школи з с. Воскресінці. Зима 1932-33 р.

Паст. Л. Бучак з членами Церковного Заряду УЄРГромади в Молодятині. З правої сторони в першому ряді Р. Кваснюк.


Паст. В. Федів проповідує в УЄРЦеркві в Коломиї.

 

Нарада Проводу УЄРРуху в Коломиї 20 вересня 1932 р. в домі батьків паст. М. Жураковського (батьки були греко-католики), де в тому часі також жили проповідники Т. Довгалюк і В. Боровський. У першому ряді зліва: Роман Діденко, Іван Винничук з Воскресінець. паст. М. Жураковський, суперинтен­дент С. Скерскі, пастори JI. Бучак, П. Крат і добр. Р. Кваснюк. Другий ряд: проповідники В. Боровський, П. Яремко й Т. Довгалюк.


Недільна Школа в с. Молодятині 1933-го р. На світлині видно проповідників В. Веронського і Т. Довгалюка.

Після Богослужения в УЄРЦеркві в Молодятині 1933-го р. На фотографії видно паст. В. Кузіва з Америки.

УЄРГромада в с. Пістині, пов. Косів, з паст. Т. Довгалюком.


Члени УЄРГромади в Косові з гістьми з Пістинської Громади у день Свята Реформації після спільного Богослужения 1933 р. Сидять у тоґах зліва пропо­відники В. Боровський і Т. Довгалюк.

Членкиня Марія Шведюк з Косова, яка навчилася при Церкві українського письма, щоб могти читати Біблію. Стоїть перша ліворуч у другому ряді зі своєю сестрою біля неї, а її мама (сидить) з двома своїми внучками. Світлина зроблена в День Мате­рі 15 травня 1934 р.


УЄРГромада в с. Заріччю біля Делятина 21 квітня 1935 р. У тогах зліва паст. Т. Семенюк і В. Вінявський.

Частина українських реформованих і лютеранських проповідників на духовно- збудовуючому З’їзді в м. Станиславові 27 липня 1935 р. з ректором Богослов­ської Семінарії у Венцборку на Помор’ю — паст. Густавом Ляссаном спереду посередині. Праворуч від нього провідник Укр. Лютерської Місії — паст. Теодор Ярчук. Проповідники на цій світлині, крім паст. Т. Ярчука, це вихованці згаданої Богословської Семінарії. Ректора Ґ. Ляссана треба вважати нащад­ком французьких гугенотів. Він багато зробив добра для українських студен­тів і УЄРуху.

УЄРГромада в с. Іспасі, пов. Коломия, 1935-го р. Зліва в першому ряді сидить Д-р Михайло Костів (з дружиною і сином), який провадив духовну

обслугу цієї Громади.

Визначні краєві й закордонні гості з проповідниками УЄРЦеркви перед будин­ком УЄРГромади в Коломиї з нагоди святкування 10-літнього ювілею УЄРЦеркви 15-го вересня 1935 р. Перший ряд зліва: паст. М. Жураковський, паст. В, Кузів, сеньйор П. Роєр, паст. В. Федів, суперінтендент С. Скерскі, Д-р Б. Гантенбайн із Швейцарії з донечкою паст. М. Жураковського. Другий справа в першому ряді — паст. Ф. Дресельгойс з Голляндії.

Будинок УЄРЦеркви в Коломиї перед формуванням процесійного походу до німецької Євангельської Церкви в Багінсбергу з нагоди святкування 10-ліття УЄРЦеркви дня 15-го вересня 1935 р.

Прецесійний похід українських реформованих євангеликів в Коломиї 15-го вересня 1935 року з нагоди 10-ої річниці розпочаття УЄРРуху в Західній Укра­їні. Тут бачимо чоло походу перед Українським Народнім Домом.

Пастирська Конференція УЄРЦеркви, що відбулася 2-7 червня 1937 року в м. Делятині в Галичині.

Рукоположения на уряд епископа УЄРЦеркви паст. В. Кузіва в Євангель­ській Церкві на Багінсберґу 15 вересня 1935 р. Рукополагае суперінтендент C. Скерскі. Праворуч стоїть у тозі сеньйор П. Роер.

ПЕРШИЙ РЯД зліва направо: Д-р Михайло Костів, пастори: Л. Бучак, Петро Яремко, єпископ В. Кузів, адвокат Д-р Роман Домбчевський, паст. Іван Жу­рило. ДРУГИЙ РЯД: Пастори Микола Жураковський, Володимир Боровський, Михайло Боровський (тоді ще студент), Андрій Максим’юк, В. Вінявський, Іван Гуцуляк. ТРЕТІЙ РЯД: Студент богословія Теодосій Бурко, пастори Теодосій Семенюк, Теодосій Довгалюк, студент А. Заборовець, бр. Лука Крисюк і паст. Роман Барна.



ГРОМАДА У.Є.Щ.8ЄЕЛІ

ДЮБКІВЦАХ

повіт енятин.

Пастори Б. Гамтенбайн і В. Кузів, Світлина зроблена в Швайцарії в жовтні 1937 р.

УЄРГромада в с. Любківцях, пов. Снятии, у 1938 р. У тозі сидить студент Богословія Теодор Бурко.

УЄРГромада в с. Яблонові, пов. Копичинці, 1937 р. Посередині сидить проп. В. Боровський зі своєю дружиною Олександрою і сином Левком. У другому ряді справа за дівчинкою стоять піонери УЄРРуху в Яблонові — Василь Глова (з краваткою) , а біля нього Василь Кащишин (без краватки), в якого домі відбувалися Богослужения.

Українська євангельська дітвора з Перемилова, Яблонова і Кобиловолок відвідує зо своїми проповідниками руїни історичного замку в м. Теребовлі 18 липня 1937 р.


УЄРГромада в с. Кобиловолоках на Поділлі, біля Теребовлі в 1939 р. Єпископ В. Кузів сидить праворуч у тозі з з хрестом, а біля нього стоїть у тозі проп. А. Максим’юк, душпастир цієї Громади.


Учасники відкриття Молитовного Дому в с. Перемилові на Поділлі 23 жовтня 1932 р. Будову цього дому фінансували швайцарські реформовані евангелики. У цьому домі оуло також помешкання для проповідника.


Єпископ УЄРЦеркви В. Кузів відвідує 1939-го р. УЄРГромаду в Перемилові. Душпастирем тоді був паст. В. Боровський.

Недільна Школа УЄРГромади в Перемилові. Посередині сидить єп. В. Кузів, а далі справа проп. А. Максим’юк, місіонерка О. Боровська і проп. В. Боров­ський. Світлина з 1939 р.


Волинь

Піонери УЄРРуху на Волині — проповідники В. Боровський зліва і Т. Довгалюк справа з пастором П. Кратом, якого вони вважали за свого духов­ного батька. Тут бракує третього піонера проп. Т. Семенюка. Світлина з

1932 р.

 

Єпископ В. Кузів бере участь у Святі Реформації в місті Рівному на Волині 25-го жовтня 1936 р. Зліва направо паст. М. Жураковський і лютерський пастор міста Рівного Сікора, польського походження, надзвичайно мила й сердечна особа, у церкві якого відбулося це свято, а далі єп. В. Кузів і пастори Т. Довгалюк і В. Вінявський.


Після Богослужения в м. Олександрії на Волині 29 травня 1934 р. Посередині сидять: стар­ший медицинський фельдшер Лука Боровський, один з піонерів УЄРРуху в Олександрії, а далі пастори В. Демчишин і Т. Довгалюк. Праворуч, зразу за паст. Т. Довгалюком, стоїть його сестра Анастасія. Ліворуч від Л. Боровського сидить мати паст. Т. Семенюка, а біля неї ліворуч сидить сестра паст. Т. Довгалюка — Марія. Третій праворуч у третьому ряді сидить зо своїм сином Толею брат паст. Т. Семенюка — Павло Семенюк.


588

УЄРГромада в м. Степані на Волині. Посередині сидять суперінтендент С. Скерскі і єпископ В.

Кузів. Світлина з 21 червня 1936 р.


Родина і рідня пастора В. Боровського 1937-го року. В першому ряді сидять зліва: брат пастора В. Боровського — Михайло, мати Домнікія, яка померла на засланні в Омську на Сибірі 7 березня 1949 p.; син Левко і його батько Лука, який помер в Галичині 8 листопада 1957 p., повернувшись з Сибіру частинно спаралізований 1956 p.; — сестра Євгенія, яка повернулася разом з батьком із Сибіру. Другий ряд': паст. В. Боровський, його дружина Олександ­ра, сестра Віра, яка померла в наслідок тортуровань енкаведистами 1946 р. і брат Олександер, артист-маляр. Ця родина — це один з типічних прикладів, що багато родин, членів і прихильників УЄРРуху мусіли перетерпіти в сучас­ній Україні за свої релігійні і національні переконання.

По Богослуженні в с. Тростянець на Волині 31-го травня 1937 р. Сидять у тогах студент Богословія А. Заборовець і паст. Т. Довгалюк.


Церковний будинок УЄРГромади в Олександрії побудований на грунті, пода­рованому паст. Т, Довгалюком. Третій зліва паст. Т. Семенюк, п’ятий Л. Боровський, шостий Т. Довгалюк, сьомий Павло Семенюк. Світлина з 5-го

жовтня 1937 р.

Недільна Школа УЄРГромади в м. Степані. Рік 1939. Ззаду стоїть паст. В.

Вінявський.


591

Зустріч української євангельсько-реформованої молоді в м-ку Олександрії 12-14 червня 1938 р.


Похорон члена-євангелика української охоронної поліції в м. Тучині, пов. Рівне, в початках 1943 p., який згинув у боротьбі з совєтськими партизанами. Ховав паст. В. Боровський, який саме в тому часі був на Волині.

 

Паст. В. Вінявський в 1947 р.


Відділ УЄО в ПА в Парижі, Франція, десь у роках 1925-1930.


З праці між українськими скитальцями по Другій Світовій Війні в Німеччині

Єпископ В. Кузів з групою українських євангеликів (баптистів) та членами проводу табору для українських скитальців в Корнберґу, Німеччина,

в 1947-му році.

Єпископ _ В. Кузів у Корнбергу біля авта, в якому він відвідував табори скитальців. Ліворуч від нього паст. В. Боровський, який зорганізував ті відві­дини та супроводив його в тій подорожі, а праворуч біля нього український баптистський пастор Олекса Гарбузюк.

Єпископ В. Кузів з президентом УНРеспубліки в екзилі — Андрієм Лівицьким у таборі в Ашанфенбурзі 1947 року.

Єпископ В. Кузів серед українських євангельських скитальців (реформованих і баптистів) у таборі в Ашафенбурзі (Баварія) 11-го травня 1947 р. Ліворуч у першому ряді сидить інж. В. Яровенко.


Єпископ В. Кузів серед українських євангельських скитальців (лютеран і реформованих) у Ноєндетельсау (Баварія) 22-го травня 1947 р. з нагоди Першого Укр. Євангельського З’їзду в Німеччині.


Єпископ В. Кузів із своїми односельчанами, знайомими й проводом україн­ського табору в м. Бамбергу, Німеччина, квітень 1947 р.

По українському ев. Богослуженні в м. Аугсбургу, Німеччина, 1947-го року. Посередині єп. В. Кузів. Ліворуч німецький пастор (прізвище невідоме), праворуч д-р Михайло Яремко.

 

Другий Український Міжвіровизнаневий Євангельський З’їзд у Німеччині. Паст. В. Кузів сидить посередині.

Паст. Юліян Шульга, який по Другій Світовій Війні лишився працювати в одній німецькій єв.-реф. парафії в Німеччині.

Додаткові світлини отримані з опізненням

З урочистости посвячення нової Української Пресвітерської Церкви в Ірвінгтоні-Ньюарк, Н.Дж., 21 грудня 1950 р.

Будинок Середньої Колегіяльної Реформованої Церкви (рефор­мованих голляндців) на розі Другої евеню і 7-мої вулиці в Нью Йорку, де багато років від­бувалися українські євангельські Богослужения за пастора Д-ра В. Купчинського.


Богослужения під час відкриття нової Української Пресвітерської Церкви в Ірвінґтоні 1950 р. Сидить третій у першому ряді

диригент церковного хору Юрій Кириченко.


Учасники святкувань 50-ліття Укр. Пресв. Церкви в Ірвінґтоні і Собору УЄО в ПА 27-го червня 1959 р.


Частина членів Української Євангельської Церкви в Увині, Альберта. Зліва паст. І. Р,-Ковалевич, а другий справа паст. В. Вінявський. Світлина з ве­ресня 1957 р.

Частина членів Укр. Єв. Церкви в Андрю, Альберта, в 1959 р.


Марта Віхорек з Детройту.         Михайло Віхорек з Детройту.

Ця світлина зроблена під час Собору УЄО в ПА, що відбувся 3-6 грудня 1948 р. в Ошаві, Канада, Перший ряд зліва: пастори Л. Бучак, % Яцентій, В. Кузів, Л. Стандрет, Т. Галенда. Задній ряд: бр. І. Семенюк, паст. Д. Галенда, бр. Д. Червінський, А. Заборовець, пастори В. Боровський, І. Р.-Ковалевич, бр. П. Ковальчук і паст. Р. Кацунов.

Хор УЄРГромади в Тучині на Волині 12 листопада 1937 р. В другому ряді 5-тий зліва сидить паст. В. Вінявський, а біля нього справа — диригент хору

Петро Дем’янчук.


30-го січня 1974 р. на рекомендацію УККАмерики паст. В. Боровський, як представник УЄО в ПА, з нагоди відзначення роковин Української Незалежносте — започаткував молитвою наради Палати Репрезентантів у Вашингтоні. Другий зліва д-р Віктор Боровський, четвертий паст. В. Боровський, п’ятий спікер Палати Репрезентантів — конгресмен Карл Альберт. Третій справа капелян Палати Е. Г. Лач, другий конгресмен з Джорджії Блакбурн, який представив Палаті паст. В. Боровського. Фотографія

зроблена з канцелярії' спікера Палати.


Українська Протестантська Громада в Нью Йорку в 1950 році. Посередині в чорному убранню стоїть паст. Д-р В. Купчинський. В першому ряді друга справа сидить адвокатка — Ольга Купчинська, а в другому ряді зліва стоїть адвокатка — Єлена Купчин-

ська, обі дочки паст. В. Купчинського.

Ю. Кириченко диригує хором Укр. Протестантської Громади вНью Йорку. При тому виступі допомагали також хористи з Укр.

Православної Церкви Св. Володимира в Нью Йорку.


Евангельская Реформатская Семинария Украины

  • Лекции квалифицированных зарубежных преподавателей;
  • Требования, которые соответствуют западным семинарским стандартам;
  • Адаптированность лекционных и печатных материалов к нашей культуре;
  • Реалистичный учебный график;
  • Тесное сотрудничество между студентами и местными преподавателями.

Цей матеріал ще не обговорювався.